Melding voor het brandveilig gebruik van gebouwen
Als u een gebouw gebruikt om veel mensen samen te laten komen, moet dit brandveilig zijn. Voordat u het gebouw gaat gebruiken moet u een gebruiksmelding doen bij de gemeente. Met een gebruiksmelding laat u zien dat uw gebouw brandveilig is.
Per gebouw doet u 1 melding. Als het gebruik van het gebouw verandert, doet u opnieuw een melding.
Bij sommige gebouwen heeft u een omgevingsvergunning nodig. Dit is bijvoorbeeld nodig bij basisscholen en verzorgingstehuizen.
U doet de melding via het Omgevingsloket online (OLO).
U moet een melding doen als:
- u zich niet houdt aan de standaard brandveiligheidseisen
- in het gebouw meer dan 50 mensen aanwezig zijn
- u kamers verhuurt aan meer dan 4 personen
Een melding doet u 4 weken voordat u gebruik maakt van het gebouw. U doet de melding via het Omgevingsloket Online (OLO).
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
Adresgegevens
Toon op de kaart
Archimedeslaan 6 (Provinciehuis)
3584 BA Utrecht
Postadres
3502 GD Utrecht
Postbus Postbus 3154
U deelt persoonsgegevens met ons. Wij gaan daar zorgvuldig mee om. U leest er meer over in onze privacyverklaring en privacyrechten.